Bara morgonamning kvar

Sedan i måndags, den 16/1, har jag och Joel börjat avvänja nattamning. Och dagsamning iofs. Men nattamningen var det som var prio. Jag körde efter samma metod som med Liam men med skillnaden att Joel fick 4 nätter på sig med "amma lite men inte somna vid bröstet" istället för de 3 som det egentligen ska vara. Jag kände inte att han var redo den fjärde natten och tur var väl det för 5e natten, den första helt amningsfria natten, gick sååååå bra. 

Sedan den 13/1 har vi inte ammat på dagtid. Och den 23e var sista kvällen han ammade på kvällen innan sömn/ammades till sömns. Första kvällen hade han varit vaken sedan 11 så han var eeeenkel att natta på armen helt mysigt. 


Igår hade han tjuvsomnat i bilen på väg hem från öppna förskolan så då fick Emanuel lägga honom. 


Men tillbaka till nätterna.... Han somnar runt 19.30-20.00 sen SOVER HAN TILLS CA 04. Whaaaaaaaaaaat. Han kan böka lite ibland och bara vilja komma nära men fram tills 04 kräver han alltså inget mer än närhet. Jag orkar inte ta fighten kl 04 så då får han faktiskt amma. Planen från börjar var att ha 05 som tidigaste amningen men hanhade andra planer och mamman är för trött för att motstrida.
I helgen tänkte jag iaf ta tag i det sista amningstillfället vi har kvar. Så sorgligt! Men ändå så skönt. På måndag, om jag lyckats sluta helt, så ska jag minsann fira med min första kaffekopp på över 3,5 år! Kanske rent av trycka i mig några lite dr.pepper också? Det var väl himlarns hur länge jag varit utan saker jag gillar. Herregud. Håll tummarna för helgen! ;)




Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Shit!! Har du kunnat hålla dig från kaffe och allt gott under hela graviditeterna och amningarna?!?! Impad!!! 😄
Vad härligt att det går så bra för er 😃 heja heja Joel!! 💜

Svar: Haha ja kaffe och andra saker som är liksom erkänt att det kan påverka lite. Godis och annat onyttigt har jag (tyvärr) inte lyclats hålla.mig ifrån helt men har absolut inte ätit det så mkt som jag skulle gjort om jag bara hade mig själv att tänka på. Nästa vecka ska det ske! Haha! Längtar 😎😂
Jaaa heja Joel!!!! Såååå skönt. Har väl dock jinxat sönder allt så inatt lär väl bli kaos 😅
Nicole

2017-01-26 @ 17:02:06
Postat av: Laura

Vad kul att det går så bra med avvänjningen. 😊 Det ÄR skönt att ha sin kropp för sig själv efter att ha ammat länge! Undrade bara, varför har du inte alls druckit kaffe under graviditeterna/amningarna? En kopp kaffe påverkar väl inte så mycket?

Svar: Ja det ska bli fantastiskt! 🙏
Nä, det påverkar inte så mycket... Vad man vet. Men det räcker inte för mig. Haha 🙈 Jag vill inte att det påverkar alls om det ska vidare till barnen 🙃😅 Kaffe är ju ändå ett gift :/ Ett gift jag ska gotta i nästa vecka! 😎✌
Nicole

2017-01-26 @ 20:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0