Spindelfobi

Spindelfobi. Jag har inte riktigt fobi tror jag. Men jag HATAR spindlar som försvinner. Alltså HATAR. Jag försöker vara så noga jag kan och trotsa mig själv när vi hittat en spindeljävel. Men ibland gååår det inte. Igår hittade Emanuel en i taket 🔫🔫 
Han lät den gå runt på hans hand massor och det var kul tyckte Liam. Sen skulle jag försöka röra den men då hade den lille rackaren hunnit fästa sin lilla skittråd någinstans på mig och hoppade ner från min hand. Och för två sekunder så var min stora skräck där. Den var borta. Men ändå inte liksom. Så det kom ett spontant skrik. Och Emanuel röt åt mig att skärpa mig och när jag hittade den så samlade jag mig och sa "buuuusspindel. Den gömde sig". Liam såg liiite osäker ut men skrattade. Sen skulle han försöka hålla den och då hände samma sak. När Liam försökte gå så satt ju spindeln fast i honom så han troddeden jagade honom så jag sa snabbt till Emanuel på engelska att han måste hjälpa honom NU innan han startat en fobi han med. Efter det var Liam lite rädd och vågade inte hålla den mer. Så då kände jag atr jag MÅSTE hjälpa honom. Så jag lät den krypa upp på min hand och sa massa söta saker "åååh titta så sööt. Ville du vara på min haaand. Ååh så mysigt. Det killas" lalala bla bla samtidigt som jag ville spy. Haha. Men det lyckades! För strax därefter vill Liam ha den i handen och det gick sååå bra! 
Så enkelt att bara föra över sina rädslor alltså... Usch. 

Sen råkade Joel trampa på den och Liam bröt ihop. Lillgubben! 💔❤ 
Det bringade tydligen även tillbaka minnet av när jag "råkade" trampa på en spindel i höstas. Haha... Stackars barn. 




Kommentarer
Postat av: Linda

Hahah 😂

2017-02-15 @ 14:36:18
Postat av: Anna-Maria

SOM jag känner igen det där 🙈 jag HATAR maskar och sniglar. alltså riktigt haaaaaatar. Tyvärr har Stella råkat höra mina hemska skrik och tycker nu även hon att de är läskiga. Jag har försökt varje gång att rädda situationen men min rädsla lyser nog igenom för det funkar aldrig 😫😄 Niklas får ta hand om det i sommar och gå på maskjakt med henne så det inte fortsätter 😄 usch asså!!

Svar: Haha åh men jag förstår dig. Det äe typ omöjligt att hålla inne spontana reaktioner ju. Hoppas Niklas lyckas få bort skräcken från henne, men annars är det ju inte världens hemskaste grej att vara rädd för :) Sniglar och maskar ä ju så sjukt vidriga! Haha...! Som spindlar 😂
Nicole

2017-02-15 @ 20:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0