Romance?

Vi ska "skippa" alla hjärtans dag i år. Romantiker som jag är så känns det lite tråkigt men det var typ mitt val. Eller. Emanuel frågade om vi skulle skippa och då var jag helt "va?? Vadå skippa?!" Men sen tänkte jag och kom fram till att jo. Vi skippar det. Vad det nu innebär. Haha. Inga presenter kanske? Ingen extra uppvaktning bara för att.


Sen skulle jag ju ljuga om jag sa att jag inte hoppas på nååååågot liiiitet. Haha... 🙈 Typ en liten lapp? Jag kanske smygger honom ngt dagen innan. Haha. Nä men nä. Det borde faktiskt vara alla hjärtans dag varje dag! ❤

På tal om hjärtan osv osv. Innan Joel kom så hade vi ju skärmfria kvällar alltid efter 21. Det har vi blivit sååå dåliga på. Det är ju så skönt att bara sitta med telefonen eller försvinna in i serier. Men samtidigt är det den ENDA tiden vi har att prata utan att bli avbrutna, mysa utan sparkande barn som ska emellan (😍), eller att bara ligga tysta och hålla om varandra. Liksom bara tanka varandras närhet och närvaro. Det är ju guldstunder! 

Så nu har vi gjort en mellanlösning för att vi både ska hinna med oss som par men även egen egentid med serier eller telefon eller blogg eller bygga robot, eller vad man då vill göra. Lite pluggkvällar kommer såklart måsta smygas in för Emanuels supermegadrygtjävlasnordrygt svåra högtemposutbildning. 
Helger, alltså tre kvällar i veckan, är vi med varandra utan sociala mediers inhopp eller tvns bilder. Och de andra fyra kvällarna är vi med varandra, såklart om vi vill, eller själva. Riktigt bra lösning tror jag, så får man lite av varje! 
Vi har pratat länge om att vi borde ta tag i det, att umgås mer på kvällarna utan andra influenser men så är man trött och less osv och sen har kvällen gått. 
Bah "jahapp, ännu en kväll med näsan ner i tlf". 

Så eftersom bådas önskan är att umgås mer själva utan skärmar men att det bara inte blir av så gör vi såhär och hoppas på ett bra resultat. 

Skönt att vi ändå vill samma. Skulle vara lite trist om jag verkligen önskade mer tid med honom medan han var nöjd som det var. Sån otur har vi inte. Me like! ❤

Hade tänkt lägga in en fin bild på oss tillsammans men tydligen finns inte ens tid för att ta kort på oss. Haha. 
Så jag valde ut några fina kärleksord istället ❤

Jag fick en gång för flera år sedan höra en så fin förklaring på kärlek och äktenskap som jag var tvungen att skriva ner för att alltid minnas. Det känns så sant och ärligt.

Kärlek är djupare än bara känslor och närhet. Det är även vilja. 
Ett äktenskap jobbar man på, det blir aldrig riktigt klart eftersom det alltid kommer nya prövningar. 
Om man alltid strävar efter att ge sin partner allt, och partnern gör detsamma så kommer äktenskapet hålla. 
Kommunikation är viktigt för att märka när det börjar spricka. Man måste sätta ner foten INNAN man glider/växer isär. 
Äktenskap är ett livslångt åtagande. Inte något man bara kan säga upp eller avsluta. 

❤!

Hur gör ni? Firar ni alla hjärtans dag? :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har bröllopsdag på alla hjärtans dag så vi brukar fira :D men det räcker med någon liten extra gest eller gåva, inte behöver vi "go all in" så att säga... tycker också att det är i vardagen kärleken bor och bör vårdas, men det lilla extra ibland värmer hjärtat extra mycket ändå :) vi läser böcker om kärlek och äktenskap, män och kvinnor har ju olika behov och jag har lärt mej efter många år att vara tydlig med mina behov och försöker få honom att vara tydlig också, inte lika lätt ;) jag vill som exempel gärna bli uppvaktad på morsdag och få mycket bekräftelse av honom, han vill gärna ha en kram när han kommer hem från jobbet, pussar och kramar överlag osv det är liksom de små sakerna... och det som är viktigt för mej kanske inte är viktigt för honom, därför pratar vi väldigt mycket om sånt, för att hålla balansen, jag har ex lätt att känna mej ouppskattad om han inte visar sin uppskattning och då blir jag nedstämd, och jaa, mycket lyckligare är båda när vi fösöker tillgodose varandras behov. Inga experter är vi ännu, men det finns vilja och det är det enda som behövs :) ps du beskrev er kommande sommar så underbart så jag blir riktigt avundsjuk!! :D

Svar: Men åh vad fint. Grattis i förskott! ❤
Åh kan du ge tips på böcker? Så himla bra ni gör. Att vara tydlig med drt man behöver för att känna sig nöjd och älskad är jätteviktigt! Tack för din kommentar. Gav mig en tankeställare. Och blev riktigt nyfilen på böckerna! :)
Nicole

2017-02-10 @ 09:34:26
Postat av: Anna-Maria

Bra kompromissat tycker jag 😃

Vi ska väl fira alla hjärtans dag lite grann. Niklas är egentligen totalt emot den dagen och hade nog velat skita i det och jag kräver inget direkt firande jag heller. Men så kunde gubben inte hålla sig och gick och köpte något så nu har jag också fixat en liten grej från mig och tjejerna 😄 men det blir inte mer än så och kanske lite extra god mat på kvällen. Niklas är en sån som överraskar lite då och då med presenter eller något annat han vet att jag blir glad över så egentligen känns inte dagen så viktig 😄 jag däremot är såååå dålig på att spontant fixa någon överraskning så jag behöver en bestämd dag att göra något fint för honom haha 😄

Svar: Haha man får inte smygköpa när.man bestämt annat. Haha... Men jag är likadan 🙈🙈
Men vad fint att han är duktig på vardagsuppskattningen! Den är ju ändå viktigast! ❤❤
Nicole

2017-02-10 @ 12:34:44
Postat av: Anna-Maria

Du tror inte Lykke råkade få tag på kvittot till presenten jag köpte till honom och skulle börja käka upp det så Niklas fick tag på det och SÅKLART såg vad som stod på kvittot och nu vet vad han ska få😂 så bra gick det med min överanskning! Det var samma sak i julas när jag glömt kvittot till hans julklapp på tvättmaskinen 😂 fan!! Haha!! Värdelös är jag 😂

Svar: Hahahha men Neeeej!!! 😂😂😂😂 Såna failar gör jah alltid också 😂😂🙈
Nicole

2017-02-11 @ 10:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0