En månad i det tysta

Nu har en månad gått. Jag klarade det mesta. Jag har varit utan sociala medier, utan snask och gott men träningen höll i fyra dagar innan jag började känna av i ljumsken. Försökte tänka bort det och femte dagen haltade jag igen så då vare bara att släppa. Trist. Men men.

Det har iaf varit rätt gött att vara helt utan sociala medier. Har mest saknat instagram och bloggar. Och det här med att hänga med i folks liv. haha. Facebook har jag inte saknat så mycket. Har varit inne några ggr sedan i onsdags men alltså nja.
Det här med stressen som folk pratar om känner jag nog inte alls. Jag känner mig inte så annorlunda stressmässigt sett. :) Men nyttigt är det garanterat, att vara i sitt eget nu lite då och då!

Att vara utan smask och gott har varit drygast. Jag älskar verkligen godis och kakor och glass och allt onyttigt. Mumma!

Det har hänt en del sedan jag skrev senast. Liam är blöjfri vaken tid. Det var han iofs innan jag tog pausen men vi fick ett bakslag i en vecka där det lossades ner byxor efter byxor. Men sedan det har det knappt skett några olyckor.
För några dagar sedan hörde jag hur toalettdörren öppnades så då gick jag dit och så "vad ska du göra Liam?" Då jag stack in huvudet såg jag hur han hade dragit pallen till toan och sätt sig samtidigt som han sa "milam baja tissa mamma". Haha! Sötkorv ❤

Joel går och har iofa gjort det sedan innan pausen. Haha. Hm. Vad har hänt som är heeeelt nytt då?
Just ja. inatt var första natten som vi slutar amma. Han ska amma dagtid men är är så trött på att amma 10-15 ggr per natt. Repris av Liams hemska nätter. Fyyy. Det gick bättre för Joel än det gjorde för Liam. Han gnällde missnöjt och vaknade tusen ggr men han grät typ bara 1 minut sammanlagt. Det var skönt!

Just ja. Liam somnar själv i vagnen på altanen. STORT!! Han ville prova det på eget initiativ. "Milam owwa fleuw tanen mamma nej sch sch" (Liam sova själv altanen mamma nej sch sch) sch sch betyder att jag drar honom i vagnen samtidigt som jag säger sch sch. Hehe.
Det brukar ta allt mellan 2-15 min för honom att somna. Så himla stor kille! ❤

Joel kan säga mamma. Yeey. 😍👍

Jag har precis tömt kameran så en bild på när de undersöker pappas mun får sammanfatta inlägget ❤




Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Kul att du är tillbaka tycker jag 😄
O det verkar ju hända mycket med pojkarna! Det där med amningen är jag också sugen på 😄 Lykke vaknar också 10-15 gånger/natt o ska tutta, men eftersom hon ännu inte äter jättemkt mat på dagarna låter jag henne hållas ett tag till 😉
Hoppas ni mår bra iaf!!!!! 😃 kraaaaam

Svar: Åh vad kul ❤
Jaa, 15 ggr per natt är en maaaardröm. Usch. Så slitsamt! Kraaam! :)
Nicole

2016-11-26 @ 19:56:14
Postat av: Johanna

Kul att du är tillbaka!! Noelia blev också torr under senaste veckorna, känns som ett så stort steg och hon känns plötsligt som en så stor och förståndig tjej! 🙈 Och så skönt att slippa de extrema pengarna man har lagt på blöjor! är det när han vilar efter lunch som han somnar i vagnen. Vi har fått fasa ut eftermiddagsvilan nästan helt då hon är uppe för sent (22-tiden..!!) annars! Lite trist då det är behövligt att samla lite kraft (jag då alltså...haha) inför alla galna upptåg resten utav dagen! 😅 Ha det fint!

Svar: Åh tack!! :)
Men åh, så duuuktig! Är hon torr på nätterna också? Liam kissar rätt fulla nattblöjor rätt ofta så jag ser iiiinte hur vi ska kunna sluta på nätterna än. Haha...
Jo precis, efter lunch. så roligt hur olika barnen är... Liam behöver VERKLIGeN den vilan. (Jag med haha!) Men han kan sova ca 2 h 12-14 (eller ibland 11-13) och somnar ändå runt 19.30-20.00.väldigt skönt! Undrar när han ska sluta sova på dagen... Brukar väl ändå vara runt denna åldern? Hehe. Äh, jag ska då njuta så länge han behöver det! 🙏😎😅
Nicole

2016-11-28 @ 10:46:08
Postat av: Johanna

Ja hon är faktiskt det. Hon är helt otrolig på att hålla sig. Kan till och med ligga o dra sig på morgonen i sängen innan vi går upp o kissar. Men som sagt inget vi har gjort utan hon är bara duktig på att hålla sig. Ja jag saknar vilan efter lunch riktigt mkt, dock sover noelia oftast till minst 08 på morgonen så det är ju riktigt lyxigt! ;)

Svar: Men så himla duktig!! Brukade hon ha fulla blöjor på morgonen? Har det blivit många kissolyckor på natten? Eller det har bara gått smärtfritt? Så lyxigt!
Aha, det kan vara där våra små skiljer sig åt. Haha... Liam sover till 06.15 när han ger sovmorgon. Haha!
Nicole

2016-11-29 @ 20:50:04
Postat av: Johanna

Det var lite blandat tidigare faktiskt ibland var dem faktiskt helt torra och ibland super fulla. Men nu verkar hon ha fattat grejen helt o har haft torr blöja på natten i ca 2 veckor så fr.o.m. inatt provar vi trosor även på natten. Så hittills har vi inte vågat som sagt så vi får se hur det går!

Svar: Så duktigt! Hur gick det? Hurbhar det gått?:)
Nicole

2016-11-30 @ 19:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0