snart 4 månader

Nu är vår älskling snart 4 månader... Så sjukt hur fort tiden går! Galet. När han var tre månader vägde han 6,3 och var 64 lång. Ska ta mig iväg och väga snart igen. Han fortsätter väga ca 350 gram mer än Liam i samma ålder så de har likadan kurva men Joel ligger liite högre upp bara. Rätt häftigt! 

Han är myyycket mer ... Krävande? Han vill gärna vara med på allt som händer och hänger enbart själv när han sover på mage. Nätterna spenderas vid min sida, sista timmarna på morgonen spenderas på mig. Han gillar att ligga på mage kortare stunder sen blir han arg för att han inte kan ta det han vill. 
Vid den här åldern satt Liam. Och ålade smått. Joel är inte riktigt där än. Men han är å andra sidan mkt mer social och pratig än Liam var. Så intressant! :) 

När Joel skrattar så börjar han hicka. Varje gång. Utan undantag. Stackaren. Han är så glad och vill skratta men man får helt dåligt samvete att ge honom hicka som "belöning"... Hoppas det går över så han kan få skratta utan hicka som resultat. <3 

Han sover för natten vid 18-18.30, sen väcker vi honom när vi bär in honom i sängen då vi går och lägger oss vid 22, där ammas han till sömns sen vaknar han ca varannan timme för att äta. Vid 04-05 vill han sova på mig. Och gör morgon vid 06-07. När han vaknar på mitt bröst så höjer han huvudet, hittar mig med blicken och ger mig världens leende. 
Jag är sjukt nöjd med hans dygnsrytm :)

På dagarna sover han ca 4-5 timmar uppdelat på tre ggr. En lång i mitten runt lunch och en kort på morgon och en kort på eftermiddag. 

Om en vecka i hans ålder så fick Liam smakportioner men vi kommer vänta lite längre med Joel. Mest troligt tills han är 6 månader. :) 



Avslutar bildbomben med en favorit ❤




Kommentarer
Postat av: Matilda Berlin

Men åhh vilken liten sötnöt! =)

Svar: åh tack snälla 😘
Nicole

2016-03-30 @ 21:50:34
URL: http://matildaberlin.blogg.se/
Postat av: Linda

Har ni typ kunnat jämföra kurvan med hur ni var som småttingar?? skulle vara lite kul också :D <3

Svar: Oh, har inte kvar sånt! :( men det hade varit kul ! :)
Nicole

2016-03-31 @ 20:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0