2 kg kvar!

Nuu är jag nära. Eller... egentligen är jag nog där. Men målet är ändrats! Jag minns inte helt vad mitt mål var. Men jag tror det var typ 68? Hur som haver så stod vägen på 68,5 i fredags! Jag vill ner till 66/67. Så jag är så sjuuukt nära nu. Max en månad kvar! :D 

Provade mina minsta jeans idag och de gick igen! Något tajta men de gick fan igen. 💪



Jag har fått veta vad som orsakar smärtan för mig iaf. Positivt : det är inte mitt bäcken. Negativt: det är svårbehandlat. Vila är i princip mitt bästa och enda hopp. 

Felet är en muskel som heter psoas. Den är ganska stor och sträcker sig från magen och ner över höft och vid bäckenet och på insidan av låret. Överallt där jag har ont. Logiskt. Problemet är att den är spänd konstans och inte kan slappna av. En typisk idrottsksada tydligen. Och anledningen till att jag har det var för att jag överansträngde mig innan jag var redo. Jävla skit. Som jag förbannar mig själv dagligen för att skiten är mitt eget jävla fel. 
Jag får alltså inte göra något som gör att jag spänner magen - alltså inte göra ngr alls. På 3-4 v tyckte han att det skulle ha blivit bättre. Om inte skulle han kanske försöka tvinga muskeln att slappna av genom att trycka på den. En oerhört smärtsam behandling tydligen. Så håll tummarna att det går över av min vila.

Det suger dock rätt hårt att veta att jag inte hade behövt ha såhär ont. Jag som hade tänkt belöna mig själv med shopping när jag hade nått mitt mål innan skåneresan... Det kan jag ju fetglömma. För om 3-4 veckor (om jag har läkt då dvs) kan jag börja röra mig i långsamt tempo och bygga upp sakta. Inte gå för fort fram igen. Sen är det typ resdags. Men ja, jag får väl shoppa online... Vill ju inte heller skada mig mer än nödvändigt inför Skåne. 

Positiv sensmoral : 
Det är inte min gravidkropp som är skadad. Jag har trott att jag inte är gjort för att vara gravid men så är alltså inte fallet. 
Det är bara min egen envishet som är felet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0