Superfarsan!

Alltså Emanuel överträffar verkligen mina förväntningar på honom varje dag. Det låter kanske märkligt men jag trodde inte han skulle vara såhär bra på att ta Liam hela dagar i längden. Jag visste att han skulle vara bra och klara det men inte SÅHÄÄÄR bra. Men alltså allvarligt talat, han är ju världsbäst! 
Världens allra bästa pappa. Som dessutom är en superflitig multitasker nu för tiden också. Han som bara kunde göra en sak i taget förr haha. (Inte helt sant men typ). Nu både städas, diskas, tvättas det, utflykter görs och hela faderullan under en och samma dag med en vild liten ettåring. Det är liksom mer än jag pallar. Åter igen, det kanske låter märkligt att jag är så impad men jag har ju haft ett år på mig att träna på att vara mamma medan han knappt varit hemma på ett år. Så forgive me om jag är duktigt impad av hur snabbt han bara kom in i papparollen och man in the house-rollen och bara kör!

Side grej. Jag vet inte hur det är med er, men här hemma är det helt sjukt hur lite Emanuel egentligen har träffat Liam. Ibland har det väl varit mer men oftast så åkte han vid 07.45, kom hem 17.30 och sen jobbade fre-lör och sen var det söndagar men då hade vi alltid ngt tråkigt måsten inplanerat. Så det är alltså grovt räknat typ två timmar på morgonen och en på kvällen och så då våra stressiga söndagar. Såklart har det varit undantag vid ex lov, ledighet, semester osv osv men ni fattar. Överlag var det såhär. Så sorgligt!? 
Det känns SÅ bra att han kommer vara hemma typ dygnet runt nu med skrulti! Det är liksom bara fre-lör som jag kommer vara ensam med pojkarna. Så himla himla lyxigt. Och framför allt så himla kul för både Emanuel och barnen! ❤️ Alltså barnen... Våra barn. Haha. Så sjukt. Tvåbarnsföräldrar... Jisses! 

Tillbaka till ämnet.... Idag fick jag massa filmer och bilder under dagen. De har haft en såå bra dag. Liam har fått bada, känna på gräshoppa, känna på en nyckelpiga, leka med lera, leka med jord, springa runt på gräs, utforska naturen... Sen har de även varit på jula, toyota, handlat, lämnat saker åt magsjuka farmor (lämnade det utanför dörrwn för vi vill icke ha magsjuka igen), och åkt massa bil tydligen. Ja. You name it. Det är typ mer än jag orkar göra på en vecka! Hehe. 

Här kommer en liten bildbomb av deras dag :)








I fredags då jag jobbade hade de varit och busat med ankorna... Och ja. Massa mer. Så himla kul för dem! De tar verkligen igen all förlorad tid och SOM jag unnar dem det! 


Önskar så himla gärna att jag var med nåågon gång iaf! Hoppas på fler soliga dagar och att jag även är ledig då ❤️ och om inte annat så är vi snart lediga allihop tillsammans iaf :)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur gick det med sömnmetoder o uppsättning av sidan på spjälsängen? ☺️

Svar: Åt helvete! 😴😖🔫 Nätterna blev kaos och nattningen tog evigheter så vi skjuter upp att ta tag i det lite till ... Riktigt dumt! Hehe
Nicole

2015-07-23 @ 09:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0