Livet

Nu har vi varit tvåbarnsföräldrar i drygt två veckor, hur går det då? Det går. Haha. Det är inteeeense men det går. Det är mest Liam som är lite (läs: mkt) svår. Han timeade in en riktigt krävande fas med lillebrors ankomst. 
Hans humör går från superglad till superupprörd. Så fort saker inte går precis som han vill så har världen rasat. 
Han pendlar mellan att vara supergullig och läskigt hårdhänt mot lillebror. Det gör att vi aldrig kan slappna av helt när han vill pussa på honom vilket han vill mest hela tiden. 
Tur att han är så himla charmig, fin och go att det aldrig är svårt att sluta vara irriterad ;)❤️


Nätterna går rätt bra. Liam vaknar fortfarande mellan 1-3 ggr per natt. Och lillebror vaknar ungefär lika många ggr. Failen är att de vaknar på olika tillfällen... Emanuel tar Liam och jag tar lillebror. Så vi båda är döda hela dagarna. Hah. Emanuel har dock turen att Liam somnar om ganska direkt. Joel kör oftast en vaka mellan 02-03.... Plus amningar varje gång vi vaknar. Hade glömt hur trött man var i början innan allt sätter sig i rytmen och blir en del av en. Typ.

Trötta familjen! ❤️


Eftersom Emanuel jobbar en gång i veckan så fick han sina 10 pappadagar utspritt på 10 veckor vilket innebär att han är hemma till 13/2!! Sååå skönt. Kan inte förståå hur jag ska orka ta nätterna själv sen när han börjar men det får vi ta då. Nu ska vi njuta av all tid vi får tillsammans ❤️

Huur fina? Våra fiiina pojkar sover tryggt i sin snygga pappas famn! ❤️😍

Dagarna spenderas med att gå ut, dansa till favoithittarna, jag och Liam sover en timme tillsammans medan pappan och lillebror hänger, äter, fikar, leker och hänger. Och lyssnar på gnäll. Heh. 





Kvällsrutinerna är typ likadana som förr förutom att lillebror nu sitter i nägons famn. Vi kör nu varannan läggning igen. Så varje kväll sätter vi oss hela familjen i soffan nära varandra, ett barn var i famnen (den som har läggningen brukar ta Liam i famnen om inte lillebror vill amma just då för då tar jag honom, Emanuel har ju inte så mkt mjölk i boobsen) och så varvar vi ner till bolibompa. 
Kommpå mig själv med att känna mig som världens rikaste ikväll under nedvarvningen. Här satt vi, jag och mina killar, nära varandra, alla rörde i varandra på ett eller annat sätt, och bara var. 
Efter vår äldsta marodör har somnat så ägnar vi kvällarna åt att slappna av, mysa och lära känna lillebror lite mer.



Lillebror har förresten mest troligt fått ett namn nu. Papprena är påskrivna och ligger i ett igenklistrat kuvert. Imorgon ska vi npg skicka iväg det. Vi fick en tillfällig change of minds ikväll men jag tror vi ska köra på det som står i kuvertet. Hah. Återstår att se. 🙈

Sammafattningsvis så älskar jag livet trots att jag är tröttare i både kropp själ och öron än jag någonsin varit 😅😏😴❤️
Jag är så kär i våra prinsar och det är så  häftigt hur det fick plats med mer kärlek till ett annat barn i hjärtat när jag trodde Liam hade tagit all plats. Hur hjärtat verkligen bara kan växa sig större... Vackert ❤️



Kommentarer
Postat av: Johanna

Du skrev ju Joel så antar att det blir hans namn! Klingar fint med Liam :)

Svar: Haha! Japp. Jag är bäst på att försäga mig 🙈
Nicole

2015-12-26 @ 21:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0