Bristningar

Innan jag blev gravid så tänkte jag att bristningar efter graviditet bara var ett vackert bevis på att man tillverkat ett liv inuti sig. Men nu... När bristningarna infunnit sig som tusan på min egna kropp så känns det inte lika vackert alls. Usch. Nu vill jag bara föda så det inte blir mer. Känns inte hoppfullt att vi vet redan nu att vi vill ha tre barn. Hur tuuusan ska jag se ut efter det tredje...? Jisses. 😫
Jag försökte be Emanuel redigera bort bristningarna på bilderna på mig innan vi gör tavlan men han, världens finaste peppman, sa fina saker som att jag är jättefin som jag är och att vi inte alls behöver redigera bort ngt för jag är så vacker osv osv (Gravidhormoner alltså... Börjar böla medan jag skriver det fina han sa 🙈)

Nu trotsar jag mitt mod och visar. Det är rätt mkt på andra sidan också... 
Den svarta är tagen i v 39+0 och den vita är tagen idag, alltså i v 39+0. Sf-måttet är tydligen exakt lika? Men jag både tycker och känner mig mycket större nu. Men när jag tittar nooga på bildrna så ser det ut som att magen är större ovanför naveln denna gången. Och sf mäts ju bara upp till naveln så det kanske är därför? Jag är större upptill denna gången? Ingen aning men det är egna spekulationer.

Nåja. Dagen är typ slut och det innebär att det är 5 dagar kvar till BF. Liam kom
ju en dag innan så om lillebror går i storebrors fotspår så kommer han alltså om 4 (!!??) dagar! Hoppas!

Från lördag kväll när Emanuel slutat jobbet så har vi iaf en dryg vecka på oss att föda där hans mamma tagit ledigt och även Emanuel. Så inget jobb ska komma i vägen! Det känns VÄLDIGT skönt med tanke på att Emanuels jobb är 1 h bort och innan han fått dit en avbytare kan det hinna gå 1,5 h innan han är hemma. Så från och med imorgon kväll/natt är du välkommen, lillhjärtat! 

Förresten, Emanuels övertag över nätterna har gått SUVERÄNT! det har även lett till en överpappig Liam men det var väl på tiden att Emanuel ska få mer love än mig ;) och passande framförallt nu när jag snart kommer sitta med en bebis fastklistrad vid bröstet. Ikväll jobbar Emanuel och jag fick lägga Liam för första gången på typ 4 kvällar och 5 dagssövningar tror jag? Det var SÅ mysigt att ha honom sovandes på min axeln igen och jag ville knappt lägga ifrån mig honom när han somnade. Och som jag njöt! ❤️ 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Vet hur det känns med bristningarna, tyckte det var så jävla hemskt när jag klarat mig undan nästan hela graviditeten men sen fick det den sista veckan när magen sjönk. Breda stora rosa bristningar blev det. Men sen så fort bebis var ute så brydde jag mig inte. Inte ett dugg. Och idag 1,5 år senare så har de blekts så de syns inte alls särskilt mycket!

Svar: Jag hoppas hoppas hoooppas jag känner samma som dig! 😔
Nicole

2015-12-04 @ 22:04:57
Postat av: Anonym

Spännande <3 Tror ni att ni vill ha barn nummer 3 lika tätt, eller tror ni att ni vill vänta några år? Roligt för barnen att ha många syskon är det iallafall :)

Svar: Nej, några år blir det icke! Haha. Vill ha tätt. Göra bort småbarnstiden samtidigt ;)
Nicole

2015-12-05 @ 13:34:55
Postat av: Anonym

Du "måste" uppdatera oftare, spänningen är olidlig nu;) Måste checka din blogg tusen gånger/dag för att se om det har hänt något :D :D

Svar: Haha! Förlåt 🙈 kan lugna dig med att det står BLIXTSTILLA. Jag lär vara gravid i all oändlighet...
Nicole

2015-12-08 @ 08:24:05
Postat av: Linda

Oavsett vad så är du otroligt vacker <3

Svar: Tack 😔😘❤️
Nicole

2015-12-08 @ 14:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0