Vackerprinsen

Idag har vi degat här hemma. Det blev faktiskt en promenad ikväll på ca 20 min (!!). Det var mysigt!

Chansade en sväng innan också. Efter att han hade kissat ner skötbordet så la jag honom naken i babysittern ocu tänkte att han borde kunna ligga där en liten stund utan att kissa. Efter ca 3 min så kissade han ner den. Heheh. Sötis! <3

Det blev även nackträning som vanligt och idag lät jag honom ligga liiiite längre och det resulterade i en sur bebis.


Haha!

Han blev dock glad snabbt igen. Något som nästan alltid gör honom glad är synen av sig själv. Haha! Spegel eller mobilen med kameran vänd mot honom är alltså oftast ett säkert kort.

Först blir han chockad och sen börjar han som le eller vifta hejvilt med armarna <3

Jag förstår honom dock. Jag blir också glad av att se hans ansikte ;) 

Något nytt han har börjat med de senaste dagarna är att stoppa fingrar och händer i munnen tills han kläks. I förrgår framkallade han en egen kaskadspya. Så tokigt att inte ha kontroll på sina egna kroppsdelar. Haha :) 

Han är fortfarande blåögd. Undrar om det kommer ändras till brunt eller om de ska bli blå som pappsen! Hudfärgen likaså, ska han bli mörkare som mig eller ljus som Emanuel? Återstår att se. Spännande är det iaf!







Kommentarer
Postat av: Laura

Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu (ungefär sedan Liam föddes), men inte kommenterat tidigare. Jag har själv en liten prins som är född 20 maj i år, och eftersom våra söner är ungefär lika gamla tycker jag det är extra kul att läsa om vad ni hittar på och hur han utvecklas. Det är så mycket jag känner igen, t.ex. det där att man sitter i soffan och ammar/myser konstant och att bebisen inte orkar hålla på med nackträning särskilt länge. Bara för någon dag sedan fick även jag erfara att bara för att han precis har kissat så är det ingen garanti för att han inte kan göra det igen. :) Även här blev först skötbordet nerkissat och då jag lade ner honom naken på sängen med tanken att han skulle få lufta rumpan lite så blev även den nerkissad! Man får vara på sin vakt med en liten kille.. :) Men ursäkta den superlånga kommentaren, vad jag ville ha sagt var alltså att jag gillar din blogg, så hoppas du fortsätter blogga så jag får något att läsa under långa amningspass. Så är han ju er lilla Liam även otroligt söt! Ett riktigt charmtroll! Ta hand om er! :)

Ps. Har själv en blogg men den är lösenordsskyddad, hör av dig om du vill ha lösenordet och kika in! :)

Svar: Hej!
Vad roligt och vad glad jag blir att du kommenterar! :)
Åh vad kul att de är så nära. Jag mailar dig, vill jättegärna följa dig! Väldigt kul att läsa om bebisar som är i samma ålder då man, som du själv skriver, kan känna igen sig i massa. Och kul att läsa om andras dagar som befinner sig i samma tid eller vad man ska säga :)

Tack snälla för dina fina ord! Kram!
Nicole

2014-07-30 @ 09:54:31
URL: http://papatya.blogg.se
Postat av: Linda

Hahaa men neej! Gud va jobbigt och orsaka sina egna spyor sådär och omedvetet ocksåå

Svar: Haha jaaa. Jättejobbigt! Och han blir ledsen och man tar bort hans händer :P
Nicole

2014-07-31 @ 07:00:25
URL: http://www.powor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0