Mama-besök

Emanuels mamma är ju som sagt på besök. Så idag har vi visat runt lite i stan. Först bjöd hon oss på en god brunch och sen bjöds vi på coola glassar. En riktigt bra dag helt enkelt! 
 
Men allt gott har sitt slut. Nu måste vi nämligen plugga. Så mamman ligger och vilar och vi ska räkna matte. Bläääää. Måste hitta igen motivationen! Jag vill ju verkligen bli barnmorska, och för att det ska kunna gå så MÅSTE jag göra denna kursen. Det finns inga ursäkter eller genvägar i denna frågan om jag ska nå dit jag vill.
Så fort jag tänker på att jag ska börja jobba mästa vecka så känner jag panik över att jag aldrig kommer hinna med det redan extremt höga tempot i mattekursen.
 
 
Tur att Emanuel finns och peppar på iaf. Han är superbra på att peppa mig när jag känner mig dålig eller inte förstår. Då lägger han ner massa tid på att förklara tills jag fattar. Men sen om jag, God forbid, ligger ett tal före då jävlar ryker det ur hans öron. Hahaha! Han är så knasig. Men ack så söt! :)
 
Lite bilder från dagen
 
 
Såhär
 
Och såhär
 
 
sött grimaserade Emanuel, när vi bad honom se lite gladare ut på korten, samtidigt som han klagade på att solen stack i ögonen och att det inte är så lätt då. Haha! :) sötnöt! <3
 
 
Jag åkte hiss själv och passade på att posa med min nya fina cykel som sadeln gick att höja på!!! Och mitt stadiga stabbiga cykel-lås! Jag och Emanuel har likadana. Älskar när vi har likadana saker. Försökte få Emanuel att köpa herrmodellen av min vinterjacka i vintras till exempel. Gick inte så värst bra, men något ska annat än ett cykellås ska jag nog lyckas komma på! Vill typ skylta med att vi är vi. Hehe :D
 
 
 
 
 
Nä, slut på flamset - matte nästa! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0