snart två år

Snart är Liam två år alltså... Alltså hjälp. Så sjukt. Två! 

Han utvecklas och frodas. Talet utvecklas varje dag och nu sätter han ihop flera ord till meningar. MIN favorit är en kortis på två ord "sova mamma". Heh. Den kläcker han ur sig när bolibompa är slut och han vill nattas av mig 😍

Hans bambam (flygplan) har utvecklats till (biiiibambam). Haha ❤😂😍 
Ett nytt ord är dennadanna. Och det betyder.... Rutschkana... Haha. Sötis. Han har ett eget språk med vissa ord. 
En annan sak som han börjat säga när vi säger nej till vissa saker är " eeeen gång". Då KAN man inte säga nej. Såå sött. 
Han ville trycka upp en kloss i min näsa och så så jag "nej men jag vill väl inte ha den i min näsa" då svarade han "eeeen gång" Hahah! Då gick jag med på det. Och så sen "så, inte mer nu" då så han "nannan, däsa. Eeeen gång" det betyder då annan näsa en gång. Hahahahaha. Ååh. Älskade knasunge! 

Han är en sjukt orädd kille som testar och vågar utmana sig själv. Sjukt bra balans. Ramlar riktigt bra oftast. 
Han ÄLSKAR att mecka med sin pappa. 
Han älskar när Joel vaknar efter en lur "baakeeeeeng" (vaken). 
Han är suuupermysig vid läggningar, vill ligga och pussas i en evighet det är garanterat ett sätt att fördröja läggningen men jag älskar det! 
Han älskar att filmas och fotograferas. Han blir som världens skådis framför kameran. Haha. Sen vill han gärna titta på sitt verk ;)
Han kan göra helt fina kullerbyttor. Han har övat en hel del och nu görs de riktigt bra sedan ett par veckor bak.
Han vaknar fortfarande 05... Ibland lyxar han dock till det med 06. I måndags sov han till kvart i sju!! Woh! 11.5h den natten. Men vanligast är nog 05.30 typish.

Han har en EXTREMT stark vilja. Ett EXTREMT hetsigt humör. Och ett EXTREMT dåligt tålamod. Hahah. Men som han får oss att skratta mellan varven. Och som han får våra hjärtan att dunka av kärlek. Och mellan all kärlek och skratt gör han oss mer gråhåriga än ett 90-årigt par ;)

Bildbomd får sammanfatta senaste tiden ❤

Börjar med hans nyaste feeeta fläskläpp. Hjälp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0