6 månader

Nu har lille Joel blivit 6 månader... hjälp. Två dagar innan han blev 6 så fick han smaka mat för första gången. Det blev banan och han gillade det! Det märks klar skillnad på hobom och Liam som fick smaka redan vid 4 månader. Joel kunde hantera maten medan det mesta kom ut ur munner direkt för Liam. Kul :) 

Lite uppdatering då... 
Han ålar ju sedan typ 2 månader tillbaka. Nu har han börjat ställa sig i krypposition. 
Han älskar att blåsa spottbubblor ocj prutta med munnen.
Han sitter nästan helt.alltså han sitter jättebra men än vågar jag inte lämna helt ensam utan skydd runt honom eftersom han ibland kastar sig eller tippar bak.
Han AVGUDAR Liam. Skrattar åt typ allt Liam gör trots att Liam ofta är rätt hårdhänt och taskih mot honom. Vilkorslös kärlek ;) 
Han är EXTREMT mammig. Jag kan lämna hobom med Emanuel i ca ... 5 min? Och då kan ja varken synas eller höras för då rasar hans värld och INGET kan göra det bra igen förutom mina armar om honom. Tröttsamt men självklart fint. Men väldigt opraktiskt. 
Han älskar att stå upp.
Hatar vagnen förutom när han sover. 
Hatar bil förutom när han sover.
Han är 69.5 cm och väger 7955 g. 

Så typiskt att jag inte kommer på fler Joel-grejs men han har en himla skön personlighet och är så fantastiskt söt och fin. 

Sömnvanor är :
Ca 1 h vid 9
Ca 1 h vid 12
Ca 1-2 h vid 14.30
Gör natt vid 19-19.30
Gör morgon allt mellan 05-06.30

Vår älskade lilla korv. Nu har han alltså börjat få mat så nu ska vi börja introdocera mat och börja fasa ut amningen lite smått. Som jag dock tänkt fortsätta med minst ett halvår till! 

Han har haft trånga tårkanaler på hans vänstra öga som geggat maaassor vaarje dag. Sjukt tröttsamt. Men samma dag som han blev 6 månader så kom jag på kvällen på att jag inte hade torkat hans öga alls dn dagen. Och fortfarande är det helt bra. :) två dagar innan hade jag droppat bröstmjölk typ tusen ggr per dag i hans öga så det kanske gjorde susen ;)

Nu kör vi lite bilder dårå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0