A night out

Igår var jag ute och åt middag med några tjejkompisar. Det var veeerkligen behövligt. Jag har på senaste tiden haft lite dåligt tålamod och verkligen längtat ut lite så när Sandra skrev och frågade om vi skulle gå ut och äta så blev jag överlycklig! Hehe. Det var riktigt dyrt men väldans gott! 


Sällskapet var även mysigt! Nu har jag laddat batterierna, trots att jag bara var borta i typ 4 timmar, och är redo för utmaningarna min älskade son ställer mig inför dagligen ett tag till. Haha! Han är verkligen världens roligaste och mysigaste men han kan veeeerkligen testa mitt tålamod. Hans humör är av en annan värld. Heh. Och dessutom tror jag han behöver ääännu mer närhet för sedan vi slutade amma så vill han typ vara nära oss konstant. Det är typ bara just efter han ätit eller sovit som han kan vara ensam en stund sen vill han upp och kramas. Vilket är otroooligt mysigt, men det är rätt svårt att få något gjort med en krambebis. Tex mat. ;) 

Idag ska vi till barnmorskan och göra ett nytt försök att ta blodprov. Sist stack de mig på 6 ställen utan resultat. Nu har vi bytt MVC och jag hoppas på lite blod idag! 

Nu är det bara idag och två dagar kvar innan vi åker!! :D Som jag längtar! 
Packningen till Liam är apsvår. Man vill ju inte glömma ngt... Att glömma ngt till oss skulle ju vara tråkigt men att glömma till honom kan bli rätt tokigt om man glömmer fel sak. Men ja, jag har skrivit packlista i typ en månad just av den anledningen - att glömma så lite som möjligt!

Förresten! Vår son har INTE tagit efter sin pappas och mammas katthat. Haha! Kaaan vara för att vi blir helt hypade när katten kommer för att Liam tycker det är så kul. Typ "tiiiiiitta Liam!! Nu kommer katten!!!" Men han skulle bara veta vad som pågår inne i våra huvuden och tankar :P 
Jag tycker katter är lömska, dryga och nonschalanta. Litar inte en sekund på dem! Dessutom är de rätt äckliga som går runt med sina bajsfötter från kattlådan och går upp i soffor, på köksbord, och diskbänk och allt. Nä usch! En katt blir det ALDRIG för oss ;) 








Kommentarer
Postat av: Laura

Katter är väldigt renliga av sig. :) De tvättar sig själva noggrannt och ofta, täcker sitt bajs/kiss efter att de uträttat sina behov osv. Hehe, men alla kan ju inte vara kattmänniskor. :) Vad tycker du om hundar då?

Svar: Mjoo, men ofta går de typ och sätter sig i soffan iiinnan de tvättar sig och då har ju tassarna rört vid rätt mkt. Nä usch! 😂
Mja, hundar är nog bättre just på deeen punkten men nä. Rätt ofräscha djur de också! Haha. Men hundar är iaf inte så lömska och ego 😁😉
Nicole

2015-06-12 @ 13:36:39
URL: http://papatya.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag håller med dig om katter, lömska och opålitliga...med sylvassa klor! Nej helt livsfarliga!

Svar: Jaa eller hur! 😱😖
Nicole

2015-06-12 @ 20:06:13
Postat av: Laura

Jag tycker hundar är mycket mer ofräscha! Deras tassar rör väl också vid både bajs och annat, och de tvättar INTE sig! :P Hehe, jag är kattmänniska, märks det? :) Dock vill jag inte heller ha någon katt nu, man blir så bunden då..

Svar: Haha jaa om de går i bajs. Men katterna liksom stååår i sanden där de både kissat och bajsat. Och sen ska de täcka sina uträttande genom att kraffsa över sanden. Det är liksom helt oundvikligt att de får äckliga bajs- och kisstassar och sen går de som sagt upp på bord och soffan osv och helt plötsligt har man bajsbakterier ööööverallt! Blä.
Hundar går iaf inte på borden. Och man kan ju lära dem att inte vara i soffa och säng osv. Katterna är ju ÖVERALLT. :P
Nicole

2015-06-12 @ 22:20:32
URL: http://papatya.blogg.se
Postat av: Nicole Smith

Förresten så tvättar faktiskt hundar också sig! :P Meeen med det sagt så tycker jag även att hundar är rätt snuskiga som sagt. Men katter är extremt snuskiga just för att de sprider det överallt :P

2015-06-13 @ 05:05:21
URL: http://cormeum.blogg.se/
Postat av: Laura

Då får man se till att hålla kattens sandlåda ren. ;) Jaså, tvättar sig hundar också? Det visste jag inte, där ser man. Då är nog min pappas hund ett undantag för jag har aldrig sett honom tvätta sig själv, inte på samma vis eller lika ofta som min pappas två katter. :) Men visst, alla djurs tassar är mer eller mindre smutsiga eftersom de går på dem. :)

Svar: Hehe ja det kan man ju göra, men svårt att rengöra medan de bajsar 🙈😂 Haha. Jag tycker grejen med att de är ofräscha är just för att de går upp på bord och i soffan och i sängen med sina tassar som juuuust kraffsat bland bajs. Jag blr helt illamående av att tänka tanken på att sen äta vid bordet, eller sitta i soffan eller sova i sängen osv. Heh. Sen som sagt är de så dryga och uppnosiga och obrydda. Haha! 🙈 kommer och stryker sig mot en när man inte vill och går runt som om de äger världen. Haha. Ja du kanske hör att jag inte alls har något till övers för dem. Förutom att Liam älskar dem! Så därför kan jag hålla tillbaka lite hehe.
Nicole

2015-06-13 @ 15:02:07
URL: http://papatya.blogg.se
Postat av: Laura

Haha! :) Alla katter har olika personligheter, precis som du och jag. Men visst är det många katter som är väldigt självständiga av sig och gör som de vill, och man kan aldrig lita 100% på ett djur (eller en mãnniska?).

Svar: Haha ja självklart ;) Har dock aldrig träffat en katt som inte går runt som om den äger allt och som inte ser helt totalt obrydd ut. Hahah! Jag stör mig skitmkt på deras attityd! Och sen då som sagt deras snuskiga val att gå upp på ställen man helst inte vill ha snuskiga tassar på :P
Men nu skrev du ngt jag verkligen kan hålla med om. Att inte kunna lita på djur. De är bara djur och det får man inte glömma! Är ju därför så många onödiga olyckor sker 😳😱
Nicole

2015-06-13 @ 23:21:02
URL: http://papatya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0