vår 2-åring

I torsdags fyllde vår äldsta skatt två år. Två. !? Så sjukt. Det känns så lite men ändå så mkt. Galet. 
Han är en bestämd, glad, tålamodsprövande, gränstestande, busig, otålig liten rackare. Men ack så mycket kärlek som finns i grabben. Och så mkt kärlek vi känner till honom. 

Vi köpte en stol åt honom för några månader sedan, den användes ca 2 veckor. Sedan kände han sig nog stor att sitta på vanliga stolarna. 

Han sover allt mellan 30 min till 2 h på dagarna. När det är upp mot 2 h så är det oftast ca 30-45 i sängen och resterande på mig eller emanuel. 



Han har utvecklat sjukt bra balans. 



Hans besatthet av flygplan ändrades för 1,5 veckor sedan till motorcykel. "Botodyckäng" 🙈😂❤ 
Han fick en cykel av sin farmor. Det är hans motorcykel. Han startar och stänger av den på en knapp på en stång där bak (hans egna påhitt)
sen kör han runt och låter som en motorcykel. 



Han älskar att vara ute.



Han är SJUKT mammig 



Han sover hela nätter... Vågar knappt skriva men han gör fan det... Och sover till 05.30-06.30. Herregud så läskigt att skriva ut. 
Såhär sover vi! 

Och när jag behöver vända bort mig mig Joel är att amma så vill Liam gärna ha en arm runt sig. 
Sjukt mysigt. ❤ 
(Emanuel sover på soffan med sin nyopererade fot i rädsla att antingen bli sparkad eller rulla över Liam då han går på starka smärtstillande.) 

Han är sådär snäll mot Joel. Han vill gärna trösta honom när han är ledsen (lyckas typ alltid också) men han är ofta rätt hårdhänt och vill peta honom i ögat. :/ och ibland attackerar han honom från ingenstans. Väldigt jobbigt är det faktiskt. Jag är livrädd att han ska få för sig att bita honom. Det har faktiskt hänt två ggr redan men inte mer efter det. Men vi är ständigt på vår vakt och det känns så trist att behöva vara...! Hoppas det ger med sig snart. 
Han är dock även väldigt go ibland och vill ge Joel leksaker och visa honom saker. Då smälter ju hjärtat!


Han pratar så galet mkt och ofta och mkt. Haha. Det är så kul hur myxket han pratar. Och hur mycket han förstår. Han är tex jätteduktig på att 
förstå när man säger "sen" och "snart" och  förstår att hab bara måste vänta och sånt. Han hanterar det olika bra beroende på dagsform, hehe.

I övrigt är han bara så himla fin. Han är så vacker. Så söt. Så go. Så snäll. Och så sjukligt mycket älskad. Jag hade kunnat skriva en roman om honom och hans egenskaper och påhitt. Haha. Så mycket glädje han har gett mig under sina två år i livet har jag aldrig känt under hela mitt liv. 

Älskade Liam. Grattis på din två-års dag (i efterskott). 

Jag älskar dig!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt :) Uppdatera bloggen snart ;D

2016-05-26 @ 07:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0