Fortsättning på sömnplanen

Natt två gick galet mkt sämre. Han var så aarg. Dock aldrig mer än 10 mim så det är himla skönt. Han har aldrig skrikit länge. Vissa bebisar kan tysligen skrika i timmar? Usch, så jobbigt och hemskt det måste vara. Jag tycker 10 minsuger  liksom. 
Han fick iaf amma kortisar men det gjorde typ honom surare.

Natt tre gick bättre än natt två men var ändå rätt störig. Han fick bara amma lite en av de fem gångerna han vaknade då. Och han blev ju rätt arg när jag tog bort honom igen. 

Natt fyra var inatt. Jag hade ställt in mg på en riktigt jobbig natt så jag gick och la mig redan kl 19.30. Vid 22.00 vaknade jag helt pigg och Liam sov fortfarande gott. Vid 22.30 vaknade han och blev rätt arg att jag inte gav honom det han ville ha. Efter ca 10 min gråt och arga miner så somnade han om. Sen vaknade han igen vid typ 02 och denna gången vare bara lige gnäll och sen somnade han om med sin mun mot min näsa och hans arm runt min hals (dog mysighetsdöden). Sen vaknade han igen vid 03.45 tror jag det var och sommade om rätt snabbt igen efter lite gnäll. Och sen gjorde han morgon 04.30 men det var lugnt för jag hade varit vaken sedan 03.30 ändå så det var chillis. Men jag troooor han vaknade en gång till som jag inte helt har ngt minne av men minns varken när eller hur det gick. Oavsett så är jag otroligt possitivt överraskad över hur fantastisk natten var jämfört med vad jag hade ställt in mig på och gjort mig beredd för. Hoppas på liknande två nätter. Sen är det bara fyra nätter kvar som egentligen inte kommer bli så stor skillnad bortsett från att man inte får plocka upp honom när han vaknar men det har jag aldrig behövt göra under dessa dagar så då borde vi klara de dagarna rätt bra. 

En otroligr trött kille hade jag här i morse såklart. Inte konstigt... Orka vakna 04.30 liksom. Men nu sover han gott bredvid mig! 


Just ja. När jag ammade honom vid 08 nu på morgonen så hade det gått 24 timmar sedan jag ammade senast. Det längsta avbrottet ever sedan jag började amma. Sköönt! Det blir ingen mer amning i sängen tror jag. Man kan ju börja med den "regeln". Sen får vi se hur vi ska få bort sömnamningen på morgonen. Men tror det blir bäst att ta bort amningen helt föe att undvika att han ska bli förvirrad och inte förstå varför han får amma ibland och ibland inte. 

Såhär mysigt låg han när jag gick och la mig igår 


Liiite halvt i min säng ❤️ Älskar att ha honom så nära och kunna ha honom så nära. Vår planr att sätta upp sidan när vi fått till nätterna... Ser iiinte fram emot det. Hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0