Ettårskalas!

I lördags hade vi som sagt kalas för vår stora kille. Det blev verkligen mysigt och bra! Emanuels moster, syster, mamma, pappa och hans sambo Maud och min fina Elin var de som var med och firade dagen. 
Tårtan slank verkligen ner heeelt utan problem. Han var lite skeptisk och försiktig i början men sen högg han in och åt upp hela (minus det han fick på sig heh). 
När vi sjöbg för honom så var han sååå söööt. Han såg så förvirrad och liten ut. Det var verkligen helt sjukt gulligt. Jag började gråta lite i smyg bara för att jag kände mig så lyckligt lottad att så många ville vara med och fira vår älskade sons dag och att vår son har så många som älskar honom. Att han var i centrum. Att alla sjöng för HONOM. Äh jag vet inte, jag svamlar kanske men någon kanske förstår. Hehe. 

Nu blire bildbomd!

Tårtförberedelsena kvällen innan:

Min äggfria tårta som jag gjorde Som inte blev speciellt fin under ytan 🙈

Emanuels tårta som är mer perfekt 



Liams tårta som jag gjorde bottnen på och Emanuel fyllning och garnering 




Reaultat av min tårta


Resultat av Emanuels tårta


Liams fiiiina lilla tårta
Först satte vi dit ett hallon


Sen ångrade vi oss och satte dit ett ljus

Vår snygga kille!


Han fick bongotrummor och pussel av farmor



Kalasbordet (är så less vår svarta servis... Heh.) 

Mina snyggingar!! ❤️😍


Förberedelse inför tårtätning!

Sötungens miner när vi sjöng





Pappa strök lite på sin förvirrade son ❤️




Äntligen dags!





Liam sträckte sin tårtfyllda hand mot farmor (han ville bjuda på tårta) och fina farmor kom genast och fick smaka på hans salivblandade tårtkladd från handen. Haha! 


När gästerna hade åkt däckade han direkt vid bröstet. Tuff och lång dag för en liten man :)

Väldigt nöjd med dagen! 
På tisdag är den riktiga dagen här och då ska han få mer sång och även lite presenter bara för själva öppnandets skull! Jag längtar ❤️



Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Åh vilket fint kalas ❤️ har börjar fundera lite kring Stellas 1-årskalas. Känns helt sjukt att hon snart fyller 1 år 😯 vilka stora ungar vi börjar få!!!
O svar på förra inläggets kommentar: absolut, vi hörs längre fram ang. dag, tid och plats när vi ska träffas 😄👍
Måste bara fråga en grej om liams sömn. Hur påverkas han av att sova dåligt på nätterna? Eller det märks inte på honom? Sover han mycket på dagarna? Stella kommer helt ur balans om hon sovit dåligt men hon kanske har ett större sömnbehov. Sover hon dåligt så blir sömnen lidande även på dagen och hon blir sååååå piiipig och gnällig.

Svar: Jaa jag är såå nöjd! ❤️
Åh vad myysigt. Vad har du för önskemål? Stort? Litet?
Ja men visst äär det sjukt så stora de äär?!
Vad braa! :) 👍👍
Jo guud. Han påverkas som tusan! Hela dagen blir knäpp när han har haft en dålig natt. Så när läggningen eller nätterna är dåliga så är ångesten dubbel. Dels ångest över att han är bökig men även ångest över kommande dag!
Nicole

2015-05-10 @ 19:45:13
Postat av: Anna-Maria

Jag är inte vidare pysslig av mig så kalaset kommer bli enkelt. Vi kommer fira henne uppe i Värmland hos sin morfar :) o då kommer även Niklas päron vara där och min mamma, bror med familj, min farmor osv. Så alla som står Stella nära kommer kunna vara med i princip trots måååånga mils avstånd 😃 det är det som betyder mest sen spelar resten inte så stor roll. Jordgubbstårta och lite presenter får det bli 😃
Åh vad jag känner igen den där ångesten 😫 barn är så märkliga med sömn. När en själv har sovit dåligt så sover man ju meeeer nästa natt eller tar gärna en lååååång skön powernap på dagen (innan bebbelino 😄), men hos barn föder verkligen dålig sömn meer dålig sömn! Dom är inte logiska ibland 😄

Svar: Men nää, vilken lyx att ha alla närstående på kalaset! Det hade jag gett mycket för att få ha ❤️ Jaa verkligen d et som är viktigast! Mmm, gott med jordgubbatårta! 😋😋
Ja men eller huur... De vet då verkligen inte vad som är bäst för dem! Haha. Att de inte förstått att sömn är typ topp tre i livet på det BÄSTA som finns...!!
Nicole

2015-05-11 @ 05:52:54
Postat av: Tanja

Åh så kul med kalas! Snart är det dags för oss också=) Vad var det för tårta Liam fick? Ni kör väl precis som oss sockerfritt? Eller knaske inte på 1årsdagen?=)

Svar: En gräddtårta med ett hallonlager och ett banan- och kakaolager. Vi lät faktiskt honom äta socker... Hehe. Hade först inte tänkt det men sen tänkte vi att vad tusan! Why not? Hehe. Kommer ju dröja ett braaa tag till nästa sockerfika och han fyller ju bara ett en gång ;) hehe. Rätt onödigt egentligen men vi ville se hans min när han fick smaka en riktig tårta! Meeen det borde ju gå att göra helt sockerfri utan problem! Sockret fyller väl ingen direkt funktion i bakningen? Eller? Hehe jag är sääämst på att baka så jag vet inte 🙈
Nicole

2015-05-11 @ 07:00:10
URL: http://tanjaselma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0