Wonder nights

Först måste jag börja med att tacka er för era kommentarer. Det betyder verkligen sååå mycket att bi tar er tid att skriva ner era tips och rutiner! Blir verkligen rörd av hur fina ni är! ❤️
Det är mycket tack vare en blandning av dem som jag nu ska skriva det första positiva sömninlägget på lääänge. 

Jag vet inte ens om jag vågar skriva det... Men alltså. Inatt vaknade Liam FYRA ggr. FYRA. Det är nog rekord på... Miiinst fyra månader. En bra natt brukar han vakna en gång var 1.4h. Och den vanligaste natten varje timme. Och en riktigt dålig natt flera ggr i timmen. Och så då alla timmar jag måste sitta eller gå runt och vagga. 
Då kan ni kanske förstå lyckan? 

Det började i förrgår. Jag tänkte testa en blandning av alla tips. Hehe. Jag tänkte att han skulle få somna i sin säng. Så jag höll på i ca 1h 15 min. Klappa och massera ryggen, buffa i rumpan, nynna på en melodi, schyssa. Så fort han ställde sig upp så la jag ner och sa "nu ska vi sova". Han blev lite arg någon gång men då fortsatte jag bara. Sen blev han ledsen så då tog jag upp och tröstade och när han hade lugnat sig så la jag ner honom igen och fortsatte. Sen blev han jätteledsen och svårtröstad så då tog jag upp och gav upp och ammade. Jag såg att han typ sov medan han grät och han somnade verkligen DIREKT han fick bröstet, så han var tröööött. Så då la jag mer honom direkt. Kl. 20 var detta Och sen sov han FYRA TIMMAR i sträck till 00.00!! Inga omnattningar på kvällen dessutom. Första gången någonsin som det inte behövdes.
Efter att han vaknade kl 00 så var det dock en lika kaotisk natt som vanligt. 

Men igår.... Igåååår...! Är fortfarande helt lyrisk över hur bra natt det var. 
Jag ammade honom i mörker mellan 18.00-18.15. Efter det gjorde jag som kvällen innan, la ner och klappade och buffade osv. Han blev ledsen efter ca 30 min och då tog jag upp och tröstade in2 min sen la jag ner och då somnade han typ direkt men vaknade till lite några gånger. Jag fortsatte buffa och gunga med handen och efter 10 min sov han djupt!
Klockan var nu 19.00. 
Kl 21.30 vaknade han och ville ha mat och snabbt somna om i sin säng.
Kl 02(!!!!!!!!) Vare mat igen och liiite bökigare att somna om men jag testade tillslut att lägga honom på mage och buffa i rumpan som när jag nattade för kvällen, och bums så somnade han om. Jag slapp alltså ta upp och vagga!
Kl 04.30 vare liiite mat och sen somna om rätt snabbt igen.
05.30 vakna och äta resten och somna en snabbis
05.50 vare morgon! 

Har alltså bara behövt söva om fyyyyra ggr! Och hans längsta sovpass blev 4,5 timmar!! 
Det tar sig! Tror sättet jag sövde honom är riktigt bra eftersom han somnar där han vaknar och kan söva om sig själv lättare för han inte får en chock av var han är typ...!

Jag är sååå glad. Och hoppas hoppas hoppas detta är början på något nytt. 

Tusen tack för era tips igen! :) Och snälla ni, håll tummarna att inatt blir lika bra eller äääännu bättre. ;) 

Jag gjorde hemmagjorda chips på rödbetor, morötter och potatis som brändes när jag sövde Liam. Jag tänkte på dem medan vi låg i sängen och jag visste att jag behövde gå upp och stänga av ugnen men jag vågade inte riskera att han skulle vakna och ta en timme till. Och gud så värt det blev! Han somnade ju. Och några av dem smakade rätt bra ;) haha!






Kommentarer
Postat av: Tanja

Då känner du dig lite mer utvilad idag?=)Fortsätt så så fattar han snart att han ska sova när det händer vissa grejor och då tar det inte så lång tid längre=)

Svar: Jaaa men jag sov såklart rätt dåligt ändå. Men psyket känns mer utvilat. Hehe! Och kroppen :)
Nicole

2015-01-31 @ 11:02:53
URL: http://tanjaselma.blogg.se
Postat av: Johanna

Vad glad jag blir för eran skull! Vet ju själv hur jobbig det är! Hoppas detfunkar för er. Det funkar dock inte för oss...(det där med att somna o vakna på samma ställe) hon somnar alltid själv i sin säng el i mitten på våran säng. Oftast får jag klappa på henne o buffa men jag slutar när hon lugnar sig så hon somnar ju alltid in själv o ändå vaknar hon efter 1timme o gallskriker. Nu laddar jag inför att göra ett ryck o förhoppningsvis förändra allt. Ska skriva om det på bloggen när jag hinner! Kram

Svar: Jaha, ajdå... Det är bara ytterligare ett bevis på hur olika små barn är...!
Åh, det lät vääldigt spännande. Ser fram emot att läsa om det! Kramar!
Nicole

2015-01-31 @ 11:21:04
URL: http://johannaraaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0