Gnällfest

Vår glada bebis är som bortblåst. Jag har aldrig varit med om att han är såhär gnällig. Så han kan inte må så bra... Feber vaknade han med igår och natten inatt var minst sagt fruktansvärd. Han vääägrade äta mer än någon liten slurk och han vägrade sova bredvid mig. Det enda som dög var min famn när jag satt upprätt. Herregud. Lille vän. Man blir less och sen får man dåligt samvete över lessheten. Han har ju det värst stackaren...! Men det är verkligen svårt att underhålla honom. Han är sååå otroligt mammig och är inte nöjd vad jag än gör. Det gjorde inte saken bättre att Emanuel jobbade så det blev ju ingen sovmorgon idag heller. Vi fick först en jobbig dag hela dagen igår, sen en riktigt tuff natt, sen en riiiktigt dryg dag idag igen. Men snart kommer Emanuel och då ska jag typ gå och lägga mig ;)

Såhär sov jag inatt. Bullade upp bakom och vid sidorna av mig.

Det är nog tandsprickning. Jag tycker mig se ngt liitet under tandköttet men inte jättetydligt så det återstår att se när den spricker igenom.

Eftersom dålig aptit även kommer med denna tandsprickning så blir det en väldigt ond cirkel med hunger, och därför gnäll, och trött men kan inte komma till ro och somna utan att äta och eftersom han inte äter så blir det att sovvägra vilket innebär mer gnäll. 

Jag drog iaf ut oss på en promenad i hopp om att han skulle sova lite. Och det gjorde han. 1,5h...! Från 11.30-13.00. Sen sov han inget mer och nu sover han. Lilla hjärtat. Hoppas det snart är över så vi får tillbaka vår glada lilla fis! ❤️


Just ja. Han har fått utslag också... Emanuel hittade att vissa barn kan få det i samband med tandsprickning. Hoppas så är fallet så det inte är någon allergi eller sjukdom på ingång... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0