Femte sjukan

Det var inte tanden som spökade för min älskade älskling. Han har åkt på femte sjukan. När jah läser biverkningarna så blir jag så ledsen. Huvudvärk, ledvärk, ont i halsen.... Ååh. Lillhjärtat! Inte konstigt att han har varit så gnällig! 💔

Igår innan bvc-besöket så sov han i tre timmar och när han vaknade var han som en helt ny bebis. Mycket gladare och åt äntligen vanlig mat efter tre dagars matvägran. Knappt ens att bröstmjölk gått ner. Såå skönt! 

Han har varit feberfri hela dagen igår och hela natten. Fortfarande ingen feber men utslagen är väääldigt många. Dock så räknas han som frisk när febern är borta och han smittar inte längre. 
Är dock nervig att han hunnit smitta mig. Känner värk och ont i halsen... Som tur är får vuxna oftast inte utslag iaf. Och har vi tur så blir det lika kort för mig så vi kan gå på babysim på lördag! 

Såhär ser han ut på hela kroppen :( Måste ha kliat massor! Kliar säkert lite fortfarande...


Älskar iaf att min gladfis är tillbaka! 


En barnsjukdom down, typ 1000 to go :p



Kommentarer
Postat av: Laura

Stackare, vad bra att han börjat krya på sig nu!

Svar: Jaa väldigt skönt. Lagom till att jag sjukade ner mig helt...
Nicole

2015-02-10 @ 12:14:15
URL: http://papatya.blogg.se
Postat av: Alex

Skönt att det gick snabbt över! Kan inte vart kul! Men livstidsimmun nu va? :)

Svar: Nä inte alls kul! :(
Jepps, det är ju asskönt. Skönt om
Man kan göra bort alla barnsjukdomarna som tänker drabba honom medan han är rätt liten så han får lindrigast symptom :)
Nicole

2015-02-10 @ 14:19:51
URL: http://alexochlo.wordpress.com
Postat av: Anna-Maria

Åh vad jobbigt!!! 😔 krya på er och hoppas du klarar dig!

Svar: Klarade iiinte mig! :( Blöh. Riktigt risig :/
Nicole

2015-02-10 @ 19:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0