Back on track?

Ända sedan mitt senaste inlägg, alltså 4 (?) nätter, så har jag fått fantastiska nätter med endast ett vaknande på natten och ett på tidig morgon. Minst fem timmar första passet och ca två timmar på andra passet. Försa passet somnar han snabbt om efter fem minuters ätande. Och sen väcker han mig genom att han kommit ålandes över till mig och så liggammas han till sömns och vi båda sover vidare tills det är mänskligt att vakna. Ca 10 timmars nätter har det blivit. Sen har pappsen kommit och myst innan han måste göra sig klar, och bebbe är väldigt mysglad på morgonen. Han bara ligger och tittar på oss fram och tillbaka och småbabblar och vi kan ligga och ladda upp som familj inför dagens utmaningar <3

Det som varit mindre bra är att han inte somnat exakt när jag velat. Heh. Vill att han somnat senast kl 20. Så idag har jag skrivit ett litter eftermiddagsschema med sömn, mat, pyjamas, lek- och sånstund och slutligen nattning. Ska bli spännande att se om det funkar. Jag tänkte i alla fall ge det några dagar innan jag ger upp! De där två egentidstimmarna som vi skulle få tillsammans jag och Emanuel skulle verkligen sitta fint så jag hoppas hoppas! ;) 

Svaret var nog liiiiite mindre sömn på dagarna. Han har sovatrejkat på dagarna så det har inte ena varit mitt beslut. Han kanske kände att jag behövde att han flyttade två dagssömnstimmar till två extra nattsömnstimmar ;) 
He knows me well! <3


I övrigt så utvecklas lilleman så fort! Igår trodde jag att han hade glömt bort sina ålkunskaper, och idag tar han sig fram snabbare än han gjort tidigare. Häftgt det där hur snabbt det går från en dag till en annan! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0