Massage

I onsdags fick jag min efterlängtade massage. Det var riiiiktigt skönt. Jag skulle ljuga om jag sa att jag kunde koppla av heeeelt, men jah lyckades ändå koppla av lite iaf. Tankarna var ofta hos vår älskade son. Hehe. Det var tur att det var så himla nära, var inte ens borta en timme ;) När jag kom hem satt sonen och pappan vid bordet och sonen hade just ätit upp sin gröt. <3

På tal om gröt... Nu har jag, tack vare er fina läsare, tagit hjälp av amningsexperterna och kommit fram till att vi kör på helamning igen. Hans kurva avvek inte enligt WHO och dessutom sa de att det är vanligt att kurvan kan dippa lite ibland när man helammar utan att det äe något fel. De ska inte gå ner i vikt men så länge de även växer på längden så ska det vara lugnt. Kan ju vara skönt för någon anman i samma sits att läsa tänkte jag.
Ingen är då gladare än jag över att få helamma ett tag till! :)) 

Här är hans kurva enligt WHO och som man ser så går alla tre (vikt, längd, och huvud) upp fint och bra! :) 


Såååå skönt.

Igår var vi på stan i jakt efter jeans till mamman, jacka och nytt plastskydd till pappan och halskrage och mössa i ull till bebben. 
Efter ca 30 min provande av massa olika jeans så skippade jag själva köpet.
Plastskydd byttes.
Halskrage i 100% merinoull hittades! Mössa fanns dock ej. Alltid ska det vara någon procent polyester eller ngt annat vi inte vill ha. Så det blir till att beställa istället. Om vi hittar någon bra sida dvs.
Sen gick vi och åt middag. Leavster åt och däckade perfekt timeat till när maten var klar så båda föräldrarna kunde använda båda händerna samtidigt! Woh! ;) 


Vaknade perfekt timeat också :) 

När det var dags för jackjakt åt pappan så var vi för trötta. Eller ja, pappan var r trött, så vi åkte hem. Den jackan kommer ta sin lilla tid att hitta alltså... En kräsen pappa och en snål mamma är vad vi har att göra med! ;)

Avslutar med gårdagens morgonmysbild. Jag dör av kärlek till denna pojken alltså! <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0