Första jobbiga natten

Inatt var en riktigt jobbig natt. Det var första gången sedan Liam kom till oss som jag hade en jobbig natt. Mjölkstockning på vänster bröst och feber var en faktum. Och Liam verkade timea in det med att vilja äta varje 45 min typ. Så ni kan ju förstå hur lite sömn det har blivit inatt. Och sen har Liam fått ont i magen av all mat. Magen hann inte riktigt med. Och så tror jag att han kan ha reagerat på saker jag ätit. Åt lök och chokladboll igår, jordgubbar i förrgår och grädde och mjölk varje dag i matlagning. Det kanske blev för mycket för prinsens mage helt enkelt! 
Nu blire ingen lök, jordgubbar eller choklad några dagar för att se om det blir bättre för hans mage. 

Vi ska öven försöka få honom att börja med napp för att skona mina bröst som annars gärna liggs vid mest hela tiden. Väldigt låst blir man. Sen har jag läst att napp är bra mot både magknip och plötslig spädbarnsdöd. Så det kan ju inte vara helt tokigt att testa. Sen får vi se om han ens vill ta den, det är det ju inte alla som vill :) 

Nu ska jag proppa i mig mer alvedon så jag kan vara lite social ikväll. Har sovit tillsammans med Liam hela dagen för att ta igen nattens vaka. Och även för att hela kroppen har värkt av smärta från febern. 

Avslutar med bild från gårdagens offentliga amning. Börjar bli proffs! ;)
Antagligen gårdagen som orsakat mjölkstockning. Först sov Liam 5,5 h på natten = sprängda bröst och sen då igår var dry väldigt blåsigt = kalla bröst.
Skärpning på båda fronter! 




Haha, söta mamma som syns i spegelbilden! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0