Namngivning

Nu har vi haft nammgivningen. Vi ändrade planer i sista sekund (kvällen innan) och bokade en lokal istället för att vara utomhus eftersom vädergudarna och väderrapporterna hade delade meningar om det skulle bli regn eller ej. Det blev iaf bra i slutändan, gästerna kom och det blev en namngivning. Det är väl huvudsaken! :) 

Vi fick så hiiiimla mycket fint! Ska visa det i ett inlägg sen. Är så sjukt tacksam för alla som kom och delade stunden med oss. 

Vi började namngivningen med att berätta om förlossningen 


Sen sjöng jag "välkommen till jorden" till Liam. Liams farfar spelade bas och farbror på gitarr.


Jag hade övat hemma på låten tusentals gånger för att inte behöva gråta under ceremonin när jag sjöng. Hade det gett någon effekt? Svar nej. Jag grät hela första versen och refrängen. Så sången blev otroligt lidande, haha. Men det var helt sjukt hur fint det var att sjunga till honom. Hela första versen tittade han mig rakt i ögonen. Vem hade kunnat hålla sig då liksom? Det var ett vackert ögonblick <3
Ska se om jag kan lägga in ett sångklipp här sen! 

Sen läste Liams moster Cheyenne en fin egenskriven dikt. Har tyvärr ingen bild :/ Vi glömde bort att ta kort så jag efterlyser bilder från gästerna ;)

Efter det höll farfar Hans ett fint tal.

Och sen berättade Emanuel vilka namn vi har gett Liam.
Liam Hans Wayne. Hans från farfar och Wayne från morfar. 

Och sen startade vi en tradition som vi hoppas lever vidare. Emanuel blev döpt av sin farfar med vatten från en dopfunt och nu blev Liam döpt av sin farfar från exakt samma dopfunt. Om traditionen får leva vidare så blir Emanuel den som får döpa Liams barn <3





Sen bjöd vi på fika i form av plockmat, tårtor och kaffe.



Sen har jag inga fler bilder! Får uppdatera när jag får fler ;)
Vi är i alla fall nöjda med dagen. Och Liam var världens snällaste och lugnaste under både ceremonin och efteråt i alla famnar. Det var så himla skönt och kul! :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh va roligt att ni är nöjda. Ska bli roligt att se fler bilder :), kanske får inspiration till vår fest.

Svar: Ja, det känns väldigt skönt och roligt! :)
Ja, jag ska efterlysa och se om vi kan få lite mer bilder :)
Nicole

2014-08-11 @ 21:39:36
URL: http://lillapyret.se
Postat av: Laura

Ni ser ut att ha haft en fin och personlig namngivningsfest! Tänkte just att hur klarade du av att sjunga till honom utan att gråta, men så läste jag att du inte gjorde det! :)

Svar: Jaa, jag tycker den blev lyckad :)
Hahah, nä. Det gick verkligen inte! Haha
Nicole

2014-08-12 @ 09:34:02
URL: http://papatya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0