Ögonläkarbesök

Idag hade jag återbesök hos ögonläkaren för min inflammation som jag hade i somras. Han frågade om jag hade haft ngn sedan dess och jag berättade att det hade jag men att jag trodde att jag hade fått bort den själv. 
Han kollade mina ögon och en inflammation var minsann kvar i vänster. Så nu ska det behandlas i 5 veckor... Varannan timme i en vecka, sen nertrappning i fyra till. Är så lesssssssssss.

Men medan jag stod och var sjukt less och tyckte allt var orättvist för att jag är stamkund på ögonmottagningen, och förmodligen alltid kommer vara det, så kom jag på att jag faktiskt kunde försöka vända på det istället. Det är ju faktiskt riktigt tur att jag inte fått grön starr eller gråstarr än. Och jag ser fortfarande. 
Jag har självbehandlat mig ganska mycket och struntat i att gå dit. Men läkaren berättade idag att han hade en patient som hade självbehandlat (visserligen flera år men ändå) och blivit blind nu. Jag tänker inte bli blind. Jag har alltför mycket kvar att se i livet. 

Så från och med idag ska jag ställa larm så jag inte kan glömma. Och varje inflammation ska jag söka läkare och inte självbehandla. Alltför mycket står på spel. 

Jag ska också vara glad att jag kommit på detta nu och inte om 5 år när jag istället är blind och hade ångrat mig att jag inte gjorde rätt i tid. Ja. Det mesta kan vändas, och jag tänker vända detta, vara positiv och behålla mig syn istället för att tjura och bli blind.

Tack för mig. Adjö :D


Dagens bild blir rekommendationer på hur man ska göra med vattnet när det blivit infekterat av bakterier som Helsingborgs vatten för närvarande är. Sjukt drygt, och inte alls lika gott. Längtar tills bakterierna är borta! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0