Så tokigt

Min första blogg-rape skedde av min big love. :) Och så ett helt fint inlägg också. Jag älskar också dig, fino!


Ska berätta en liten kul grej. Jag är väldigt noga med att alltid låsa ytterdörren. Både när jag är på insidan och utsidan. Utsidan gör väl alla mer eller mindre men jag gör som sagt även på insidan pga att om jag tex står i köket så skulle jag aaaaaldrig höra om ngn kom in. Eller om jag står i duschen. Eller om jag ligger i soffan och tittar på tv. Osv. Sen är det ju också en jävligt obehaglig tanke att någon ska gå in i min lägenhet utan att jag liksom släpper in den. Usch. Hemska tanke!

Hur som haver, jag har försökt få med Emanuel i mitt spår. Han gör det (låser alltså) för min skull när jag är hemma och oftast när han är hemma själv men jag vill att han ska fatta att det är smart att låsa alltid. Och att någon kan komma in utan att han hör. Hehe. Så i förrgår när jag kom hem så hoppades jag på att det skulle vara en sån gång då han hade glömt låsa, och det var det. Så jag smög in och lyckades skrämma honom.
Yes!

Jag fick dock igen. Idag. När jag kom in så hade han gjort en favorit i repris...; Klätt ihop en ful docka.
Sist han gjorde det så bodde vi i solna och min reaktion då var att skrika, smälla igen dörren igen, låsa och springa till hissen. Finn ett fel. LÅSA? På utsidan? Som att inkräktaren skulle hållas fast? Orka slösa tid på att låsa istället för att använda tiden till att fly.

Nå nå. Idag skrek jag bara och sen kunde jag skratta.




Kommentarer
Postat av: Linda

Hahah kommer ihåg när du berättade det förut! Haha du är för söt

2013-03-01 @ 19:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0