Höjdpunkter år 2013

En liten årsresumé känns passande såhär i sista dagen på året som faktiskt har varit mitt bästa år på många vis. 
 
Jag har länkat till några, för mig värda, inlägg på några månader. Så de som är intresserade kanfå läsa lite mer ingående :) 
 
Så nu kör vi. 12 timmar innan vi välkomnar ett nytt år!
 
Det började med världens bästa (och längst hållande) nyårslöfte ; ett alkoholfritt år 2013. Det blev det minsann! Och sköööönt har det varit! Saknar inte alls att dricka. :)
 

Januari:
Jag fick fast anställning på en förskola jag hade vikarierat och stormtrivdes på. Jag sökte inte ens jobbet utan kollegorna var så nöjda att de rekommenderade mig till chefen. ÄLSKADE den förskolan och de barnen!
 


Februari:
I februari tog vi ett beslut att flytta till Helsingborg efter Emanuels termin var avklarad. Så vi började lite smått att köpa hem möbler som vi fraktade på tunnelbanor, pendeltåg, och bussar i brist på bil och släp. Det var en TUFF tid. Men kul att se tillbaka. Denna tv-möbeln är den första vi köpte tillsammans. 
 



Mars:
Emanuel fyllde 25 år och jag ville göra något speciellt för honom. Så jag hade spelat in en egenskriven text till en låt som redan fanns. Och även gjort en liten film med små korta klipp av "bästa moments" från vår tid tillsammans. Dem fick han höra på morgonen. Sen den kommande helgen kidnappade jag honom till en dinner in the dark-weekend. En middag i totalt mörker. Jag började vänja honom vid att vara blind redan på vägen dit genom att sätta på en ögonbildel ;)
En riktigt häftig upplevelse som jag varmt kan rekommendera! 
Ni kan läsa om den här! 
 
 
April:
Då fyllde jag 24 år och fick vääääärldens godaste tårta som Emanuel självklart gjort. Har aldrig ätit en så god tårta. Och blev uppvaktad på sängen av min älskling. 
Sen bjöd han mig på en supergod middag på vår favoritrestaurang i vasastan. Sååå god! 
Denna fina dagen kan läsas om här :)
 


Maj:
Dags för flytt! Först packade vi in och sen körde vi ner vårt flyttlast till Helsingborg, och tillbaka upp till Stockholm igen. Allt detta på ca 20 timmar!! Vi var trötta sen kan jag lova. Speciellt Emanuel eftersom han körde båda vägarna. Och jag är världens sämsta sällskap när jag är trött så jag sov typ hela vägen upp... 
 
Vi flyttade in i slutet på Maj och här kan ni som är intresserade läsa om själva flyttdagen, Emanuels ensamma körandeshoppardagen, renoveringen och slutresultatet
 
 
Juni:
Min syster från USA kom och hälsade på! Vi fick ha henne här en hel vecka. Supermys!
 
Hela den veckan går att läsa om här!
 



Juli: 
En fin kväll i slutet av Juli medan vi åt kvällsfika så sa Emanuel helt oväntat att han ville att vi skulle påbörja vår egna familj!!! Han visste redan att jag ville men jag var helt oförberedd på att dagen när han också skulle vilja skulle komma just då. Överlycklig stund!
Har ingen bild från just den dagen men denna bilden är från en utflykt med familjen i Juli. Här visste vi att vår resa mot att bli tre snart skulle börja iaf ;) <3
Kan läsas om här!
 

Augusti:
Vi var alltid ett gäng när vi var små som umgicks med varandra och våra mammor var typ bästisar. Och nu samlades vi alla igen för förstå gången på typ... 15 år?! 
Här var jag dessutom gravid utan att vi visste om det än :)
Kan läsas om här!
 
 

September:
Den 6e September blev den overkliga dagen då vi plussade. Hade inte förväntat mig resultat så snabbt. Första försöket kändes för bra för att vara sant, men det var det inte för oss! Vilken lycka!!! Och vilken perfekt match vi är ;) 
 

September:
Vi fick se vårt mirakel för första gången. Bebisen hoppade och gjorde massa kullerbyttor och vinkade. Det var så himla fint och magiskt! 
 

Oktober: 
Vi köpte vår älskade barnvagn. Kanske en smula tidigt, men när man hittar rätt så ska man slå till! 
 

December:
Vi fick se vår lille plutt igen. Denna gången kändes det mer som en bebis. Och vi fick veta att det gömmer sig en liten blyg kille i min mage. Så så så fantastiskt! 
Den fantastiska dagen kan läsas om här
 


 
För att fatta mig lite kort efter denna extremt långa novell.... 
Vilket fantastiskt år?! Drömjobb, storflytt, gravid....?! Och att få uppleva allt detta med den i särklass bästa människan i världen....? Jisses kors vilket fantastiskt år. 
 
 
 
Vi försöker klura på ett bra nyårslöfte till nästa år som ska vara i klass med vårt förra. 
 
Ett löfte som jag ska ge mig själv är att jag ska försöka vara mer tacksam för allt fint runt omkring mig. Det är så lätt att ta saker och människor för givet. Och det är så lätt att fokusera på allt som är dåligt och allt som inte går och har gått som man vill. Det ska jag försöka sluta med och lägga ner mer tid på att vara tacksam och njuta av hur fint och bra livet faktiskt är. 
Och komma ihåg ännu bättre att berätta och visa mina nära och kära att jag älskar dem.
År 2014 blir vi dessutom föräldrar!! 
<3
 
Stor kram till er finisar där ute! 
Och GOTT NYTT ÅR! 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilket härligt är ni har haft :)! Här var det ett riktigt tråkigt år med sjukdomar och dödsfall så vi hoppas på ett fantastiskt 2014 :)! Ha en härlig kväll idag!

Svar: Ja jag läste det. Jag är väldigt hoppfull att 2014 blir ett superår för oss båda. Speciellt Maj månad kommer bli mysigt och speciellt för oss ;)
Nicole

2013-12-31 @ 13:48:10
URL: http://lillapyret.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0